raznahanbook@gmail.com شماره تماس : 02166901841

انتشار و فروش کتاب در آمازون  و سایر انتشارات خارجی

شاید همین الان که شما این مطلب را می خوانید، افراد زیادی در دنیا در حال جستجو و سرچ موضوعی باشند که شما در ذهن دارید.

شما با یک سرچ ساده می توانید اطلاعات زیادی در زمینه انتشار کتاب در آمازون و سایر انتشارات خارجی پیدا کنید. در اینجا بجای تکرار این مطالب سعی می کنیم خلاصه ای کابردی از مزایا، مراحل و هزینه ها و درآمد این کار خدمتتان ارائه دهیم.

 

مزایای انتشار کتاب در آمازون:

آمازون بزرگ‌ترین بازار آنلاین کتاب در جهان است و بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد. فروش کتاب در آمازون مزایای زیادی برای نویسندگان دارد، از جمله:

دسترسی به مخاطبان جهانی و درآمد دلاری:  آمازون در بیش از 200 کشور و منطقه فعالیت دارد، بنابراین نویسندگان می توانند کتاب های خود را در سطح جهانی به مخاطبان عرضه کنند. همچنین فروش کتاب در آمازون یک سرمایه گذاری کم‌ریسک، کم‌هزینه و البته تجربه ای هیجان انگیز است که در صورت جذاب بودن نوشته، می‌تواند درآمد دلاری برایتان به همراه داشته باشد.
بازخورد فوری: نویسندگان می توانند بازخورد فوری از خوانندگان خود دریافت نمایند تا در صورت نیاز کیفیت محتوای اثر خود را بهبود دهند.

سهولت تغییر: نویسندگان می توانند در هر زمان که بخواهند تغییراتی را در کتاب خود اعمال نمایند.

تنوع موضوعی: فرقی نمی کند محتوای کتاب‌ شما چه موضوعی می‌باشد؛ ژانر کتابتان رمان یا شعر است، یا در رابطه با موضوعات علمی و تخصصی و یا حتی کتاب های نقاشی و کم محتوا و یا یک کتاب برای کودک و نوجوان. آمازون هیچ‌گونه محدودیت موضوعی برای انتشار و فروش کتاب برای نویسنده ایجاد نمی کند.

کنترل و تعیین قیمت: آمازون یک پلتفرم عالی برای نویسندگانی است که می خواهند کنترل کاملی بر کتاب های خود داشته باشند و مولفین از حقوق مربوط به کتاب برخوردارند و می توانندقیمت کتاب را خودشان تعیین کنند.

فرمت های مختلف: قابلیت انتشار کتاب در فرمت های مختلف کیندل از جمله ایبوک و چاپی  وجود دارد.

فرصت های بازاریابی: آمازون ابزارهای بازاریابی مختلفی را در اختیار نویسندگان قرار می دهد تا بتوانند کتاب های خود را به مخاطبان هدف معرفی کنند.

تقویت رزومه نویسنده: چاپ کتاب در آمازون می تواند به نویسنده کمک کند تا شهرت بیشتری کسب کند و فرصت های شغلی جدیدی را به دست آورد. یک نویسنده می تواند چاپ کتاب خود را در بخش سوابق تحصیلی یا حرفه ای رزومه خود ذکر کند و همچنین می تواند از آن برای نشان دادن مهارت های خود در یک مصاحبه شغلی استفاده نماید.

لازم به ذکر است بسیاری از این مزایا در روش های سنتی انتشار و چاپ کتاب که هنوز در برخی انتشارات مورد استفاده قرار می گیرد وجود ندارد. در روش های سنتی شما حتی مجبور می شوید تعداد قایل توجهی از کتابی که می خواهید چاپ کنید را از پیش خریداری کنید و پول آن را بدهید، ولی در روش های نوین انتشار کتاب شما فقط علم، دانش،خلاقیت و در یک کلام هنر خود را در قالب یک کتاب در می آورید و آن را در پلتفرمی مثل آمازون قرار می دهید. از قبل پولی برای چاپ تعدادی نسخه از کتاب نمی دهید. بلکه به محض اینکه مشتری عنوان یا موضوع کتاب شما را سرچ می کند، سپس طرح جلد آن را می بیند، توضیحات  کتاب و بیوگرافی شما را می خواند، اگر تصمیم بگیرد نسخه کاغذی آن را بخرد، پول آن را پرداخت می کند، آمازون هم سریعا این سفارش را به نزدیکترین چاپ خانه نزدیک محل زندگی مشتری می فرستد و در آنجا یک نسخه چاپ و به دست مشتری می رسد. بعبارتی اول پول آن گرفته می شود و بعد چاپ می شود. اما در روش های سنتی مولفین مجبور می شدند از قبل پول چاپ حدود 1000 نسخه از کتابشان را  بپردازند که اگر فروش نرفت، روی دست انتشارات باد نکند. و می دانید که هزینه چاپ این تعداد کتاب با درنظر گرفتن قیمت دلاری آن چقدر می شود!

 

 

مراحل انتشار کتاب در آمازون:

واقعیت این است که مراحل انتشار کتاب در آمازون اصلا پیچیده نیست ولی مشکل اصلی و اساسی ما که در ایران زندگی می کنیم این است که در لیست کشورهای مورد تحریم آمازون قرار داریم و لذا اولا بدون داشتن یک حساب بانکی بین المللی و سیم کارت متعلق به کشورهای غیر تحریم و یک آدرس سکونت در کشورهای غیر تحریم متاسفانه نمی توانیم کتابی را در آمازون منتشر کنیم. شما همین الان می توانید براحتی با یک ایمیل یک حساب کاربری در آمازون ایجاد کنید و بدون تکمیل سایر اطلاعات مانند حساب بانکی و شماره تلفن و آدرس و فرم مالیات (در بسیاری کشورها) حتی تا مرحله بارگذاری کتاب و طرح جلد و تکمیل مشخصات کتاب پیش روید، ولی دکمه پابلیش (انتشار کتاب) تا تکمیل این اطلاعات برای شما فعال نخواهد شد (تصویر زیر)

 

 

پس به طور خلاصه ما چهار مشکل اصلی و اساسی داریم:

  • حساب بانکی
  • آدرس محل زندگی در کشورهای غیر تحریم (که ممکن است از طریق درخواست قبض آب و برق استعلام شود)
  • شماره تماس مربوط به کشورهای غیر تحریم
  • Ip سیستمی که از طریق آن وارد حساب کاربری خود می شویم که نباید متعلق به کشور ما و یا سایر کشورهای مورد تحریم باشد (سریعا از روی ip مکان شما را مشخص می شود که علاوه بر اینکه باید متعلق به کشورهای تحریمی نباشد، توصیه می شود از ip کشوری استفاده کنید که با آدرسی که در حساب آمازون وارد کرده اید تطابق داشته باشد)

لازم به ذکر است که دور زدن این چهار مشکل امکان دارد ولی هم پیچیده است و هم اینکه به نسبت مسیری که انتخاب می کنید ممکن است ریسک بالایی داشته باشد چرا که در مراحل مختلف اعتبارسنجی (verification) متعددی که آمازون انجام می دهد، اگر شک کنند که از ایران اقدام می کنید برای برطرف نمودن این شک از شما  مدارک هویتی و سکونتی و مالی مختلفی را درخواست می نماید که به آنها ارائه دهید که جعل و دور زدن آنها تقریبا غیرممکن است.

 

  هزینه ها و درآمد انتشار کتاب در آمازون:

هزینه های انتشار کتاب در آمازون بسته به سناریویی که انتخاب می کنید متفاوت است. بعنوان مثال:

آیا می خواهید حساب بانکی و سیم کارت متعلق به شما باشد یا خیر؟

طراحی جلد حرفه ای می خواهید یا ساده؟ (جلد در جذب اولیه مخاطب بسیار مهم است)

ترجمه کتاب را خودتان انجام می دهید یا به ما می سپارید؟

و همچنین درآمد زایی شما نیز وابسته به پارامترهایی است که شما در نوشتن محتوای کتاب و ما احیانا در ترجمه، پابلیش و همچنین بازاریابی و تبلیغ کتاب (توسط ابزارهای خوبی که خود آمازون در اختیار ما قرار داده و سایر روشهای تبلیغ کتاب بلدیم) بکار می بریم. در این خصوص از شما عزیزان دعوت می شود که پس از تحقیق در مورد  مراحل مختلفی که بطور خلاصه بیان کردیم، با کارشناسان انتشار بین المللی ما تماس بگیرید.

 

 

مشاوره و شروع فرآیند چاپ و نشر :

0912-2230-269 ​

021-66-9018-41​

کتابهای منتشر شده در آمازون

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه